неделя, 3 ноември 2013 г.

Индийската култура в действие 1

Здравейте :)

Това е една малко по-различна публикация...
В университета първата година имаме избор между спорт и изкуства. Не съм много по спорта, така че избрах изкуства и се спрях на курса: "Индийската култура в действие", който се води от прекрасната Стела Христова.
Винаги ми е било интересно да научавам за културата и традициите в различните страни, така че това беше основната причина за избора ми. Ако и на вас би ви било интересно да разберете повече за културните особености на красотата в традиционна Индия, да узнаете за психологията на жената според древното учение на Ведите, да се облечете в традиционните индийски дрехи наречени Сари, да си слагате традиционен грим, мехнди, да се научите да приготвяте индийски ястия и още много...., то посетете страничката на Стела във Фейсбук - Уъркшоп "Женската красота в индийската култура" където може да видите предстоящите събития.
Сега ще ви покажа снимки от лекциите по рисуване с къна и гопи дотс, така наречения Ведически грим. Моделите съм ги правила аз, като за първи опит мисля, че съм се справила горе-долу добре, също като се има предвид, че не мога да рисувам. Надявам се да ви харесат. :)






Къната има много приложения - тя е с доказано лечебно действие в Аюрведа, притежава антисептичен и антибактериален ефект, нанесена по върховете на пръстите предпазва от белене на кожичките и заздравява ноктите. В интернет има много материали по тази тема, така че няма смисъл да разказвам. Ако искате да си закупите такива конусчета за рисуване ми пишете и ще ви кажа къде в София може да ги намерите. 

Ето един кратък списък от пет интересни индийски филма:
• Майка Ганга
• Д2: Отново в действие
• Двойка създадена от Бог
• Девдас
• Джодха и Акбар
Ако знаете други такива филми ще се радвам да ми ги напишете в коментарите. 



 Betty Silver ♥


3 коментара:

  1. Рисунките са прекрасни! Ако това е първи опит, искрено те поздравявам :)

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотна публикация!Интересувам се от къде мога да си закупя къна,конусчета и т.н.?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Миленче. След 1 година закъснение, все пак да отговоря, ако още не сте си намерили. Конусчета има в индийския магазин СОКОНИ, на ул. Никола Габровски 108 в София. За цена не съм сигурна.. около 3лв. мисля, че са..

      Изтриване